1 Contact
1.1 Telefoonnummers
Cristallo is van maandag t/m zaterdag te bereiken op de volgende telefoonnummers: 013-4553960 en 06-20848755 (ook 's-avonds).
Indien u onze voicemail krijgt, spreekt u dan s.v.p. uw bericht in, wij bellen u z.s.m. terug.
1.2 E-mailadres
Cristallo is te bereiken via het volgende e-mailadres: [email protected]
Wij streven ernaar om alle berichten via e-mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.
2 Vragen over producten
2.1 Vanaf welke leeftijd zijn de materialen geschikt?
Wij adviseren voor de meeste knutselpakketten een leeftijd vanaf 5 jaar. 5-jarigen hebben uiteraard iets meer begeleiding nodig dan oudere kinderen, maar zij kunnen de activiteiten grotendeels zelfstandig uitvoeren.
2.2 Mijn zoon/dochter is 8 jaar, kan die zelfstandig met de materialen aan de slag?
Zeker! Al onze mozaïekmaterialen zijn geschikt voor kinderen van 5 t/m 14 jaar. 8-jarigen zullen alles zelfstandig kunnen en veel plezier beleven aan het mozaïeken.
2.3 Hoe lang duurt het om een mozaïek te maken?
De tijdsduur voor het maken van de mozaïeken verschilt enigszins per mozaïek. daarnaast kan er enig verschil zitten tussen de snelheid per kind (fijne motoriek, nauwkeurigheid etc.). Hieronder ziet u een goede indicatie waar u rekening mee kunt houden.
Duur van de verschillende activiteiten (incl. "hechtpauze" van ca. 45 minuten):
* LOVE ca. 2,5 - 3 uur
* Gekko's ca. 2,5 - 3 uur
* Fotolijstjes ca. 2,5 - 3 uur
* Spiegels ca. 2,5 - 3 uur
* Vlinders ca. 2 - 2,5 uur
* Letters ca. 2,5 - 3 uur
* Dienbladen ca. 2,5 - 3 uur
* Dolfijnen ca. 1,5 uur
* Waxinelichthouders ca. 2,5 - 3 uur
* Wandbordjes ca. 2,5 - 3 uur
* Fotolijstjes set/2 ca. 2 - 2,5 uur per 2 stuks
Bij alle mozaïekpakketten geldt een tussenliggende pauze van ca. 45 minuten i.v.m. het drogen van de lijm, voordat er ingevoegd kan worden. Na afloop kan het werkstuk direct mee naar huis genomen worden.
2.4 Wat voor lijm wordt er gebruikt?
De gebruikte lijmsoort is mozaïeklijm (eigen merk Cristallo). Deze lijm is kindvriendelijk en uitwasbaar, mits niet ingedroogd.
De speciaal voor Cristallo gefabriceerde mozaïeklijm wordt geleverd in een handzame tube van 55 gram. Zeer gebruiksvriendelijk en hygiënisch dus; voor kinderen heel belangrijk!
Cristallo-mozaïeklijm is sneldrogend; op onze ondergronden hechten de steentjes binnen 45 minuten zodat er dan al ingevoegd kan worden.
2.5 Kan ik de letterpakketten ook een andere kleurencombinatie krijgen?
Jazeker! Alle letters zijn, naast de 4 standaard kleurcombinaties, ook verkrijgbaar met de kleurenmix van 12 kleuren of specifieke kleuren. Wilt u slechts enkele specifieke kleuren in de mix, dan kunt u kiezen uit de
12 kleuren mozaïeksteentjes die we aanbieden.
Bestellen van letters met "afwijkende" kleuren:
Plaats de gewenste letters in één van de 4 standaard kleurencombinaties in uw winkelwagentje. Bij het afronden van uw bestelling verschijnt er een opmerkingenveld. Vermeld daarin duidelijk welke letters u in een andere kleurencombinatie wenst en uiteraard in welke kleurencombinatie.
2.6 Wat zit er allemaal in de mozaïekpakketten?
Alle pakketten van Cristallo zijn compleet met alle onderdelen en hulpmiddelen die nodig zijn om betreffend mozaïek te maken. Het enige waar u voor hoeft te zorgen is een tafelkleed.
Voor de mozaïekpakketten geldt dan ook dat steentjes, lijm en voegsel reeds in het pakket zitten.
Elk kind heeft een eigen flesje lijm, wat ruim voldoende is voor het maken van het werkstuk. In de Fotolijst-pakketten (sets van 2 lijstjes) zit er dan ook 1 flesje lijm voor 2 fotolijstjes. Wanneer u elk kind één fotolijstje wilt laten maken, kunt u er voor kiezen om extra flesjes lijm bij te bestellen zodat iedereen een eigen flesje lijm heeft.
2.7 Wat houdt het invoegen van mozaïek-werkstukjes in?
De kinderen kunnen zelf het mozaïek-werkstukje invoegen en afsponsen. Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen kan een oudere soms het beste het voegsel verdunnen (werkwijze staat in de werkbeschrijving vermeld).
2.8 Hoe lang moet het voegsel drogen?
Het voegsel van de mozaïek-werkstukjes zal nog niet volledig uitgehard zijn als de mozaïek-acitiviteit is afgelopen, maar het voegsel is vast genoeg om het werkstuk aan het einde van het kinderfeest mee naar huis te nemen. Wanneer het voegsel volledig uitgehard is, zal het zijn mooie tint verkrijgen.
2.9 Hoe lang moet de mozaïeklijm drogen?
Cristallo gebruikt voor alle mozaiekpakketten een sneldrogende, eigen merk mozaïeklijm. Onze mozaïeklijm zorgt er voor dat de mozaïeksteentjes snel hechten aan het oppervlak. Afhankelijk van het soort oppervlak/knutselpakket is de droogtijd van de lijm ca. 45 minuten. Daarna kan er pas ingevoegd worden.
Wanneer er te vroeg wordt ingevoegd en steentjes zitten nog niet vast, geeft dit daarna direct een probleem omdat op die plekken de lijm niet meer hecht zolang het nat is.Belangrijk dus dat alle steentjes goed vast zitten.
2.10 Hoeveel kunststof mozaïeksteentjes heb ik nodig voor schalen?
Ingeval u eigen ronde onderzetters/schalen wenst te bekleden met de kunststof mozaïeksteentjes (Vario), kunt u met 1000 gram het volgende bekleden:
Diam. 10 cm: 75 cirkels
Diam. 20 cm: 19 cirkels
Diam. 30 cm: 8 cirkels
Diam. 40 cm: 4 cirkels
Diam. 50 cm: 3 cirkels
Genoemde aantallen zijn bij benadering.
3 Bestellen / Afrekenen
3.1 Moet ik me registreren om te bestellen?
Om te bestellen hoeft u zich niet te registreren, u kunt ook bestellen als "gast". Uiteraard dient u uw gegevens wel aan ons kenbaar te maken in het bestelproces. Deze zijn in dat geval éénmalig.
Wanneer u als geregistreerde bezoeker bekend bent op onze site, hoeft u bij eventueel volgende bestellingen niet wederom al uw gegevens in te voeren.
3.2 Hoe kan ik bestellen?
Bestellingen ontvangen wij bij voorkeur via onze webshop. U kunt de gewenste artikelen selecteren, aantallen eventueel aanpassen en in de winkelwagen plaatsen.
Wanneer alle gewenste artikelen in de winkelwagen staan, rondt u de bestelling verder af. Volgt u daarbij de stappen die aangegeven worden.
De door u verstrekte (adres-)gegevens worden uiteraard alléén door ons gebruikt voor het verwerken van de bestelling. Het spreekt voor zich dat wij uw gegevens nimmer aan derden zullen verstrekken!
Wij ontvangen graag geen bestelling via de telefoon, dit om misverstanden te voorkomen. Mocht u niet via de webshop willen of kunnen bestellen, stuur dan uw bestelling per e-mail naar ons toe.
Direct na het bestelproces (via de webshop) krijgt u de keuze hoe u wenst te betalen.
3.3 Hoe kan ik afrekenen?
Cristallo Mozaïekplezier biedt de volgende betaalmogelijkheden:
- iDeal
- Internetbankieren
- Bankoverschrijving
- Paypal
- Maestro
- Visa
- Mastercard
- Contant bij afhaling
Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u direct per e-mail de orderbevestiging. Wanneer u met internetbankieren of een handmatige overschrijving betaalt, vermeldt u bij betaling uw ordernummer. Het IBAN-nummer van Cristallo is: NL56 RABO 0126926069. Alle betaalgegevens staan ook op de orderbevestiging.
Direct na het bestelproces krijgt u automatisch de keuze voor wijze van betaling en kunt u, afhankelijk van uw keuze, uw betaling verrichten. Veilig, correct en supersnel.
Na uw betaling keert u terug naar de website van Cristallo.
3.4 Kan ik op rekening kopen?
Voor onderwijsinstellingen en soortgelijke organisaties kunnen wij toestemming geven om op rekening te kopen.
Wilt u hiervan gebruik maken? Bel ons dan even met uw verzoek, telefoonnummer 013-4553960 of 06-20848755. Wij kunnen uw verzoek dan direct in behandeling nemen en evt. al direct toestemming geven. U kunt eventueel ook een e-mail aan ons sturen; in dat geval ontvangt u in elk geval binnen 1 dag onze reactie per e-mail.
Mochten er evt. vragen zijn, dan vernemen wij ze ook graag.
3.5 Ik heb mijn betaling afgebroken, wat nu?
Wanneer u na het bestelproces heeft gekozen om direct aansluitend te betalen (bijv. met iDeal) en u heeft de betaling afgebroken, kunt u het betalingsproces evt. herhalen door in uw account naar "Mijn bestellingen" te gaan. Vervolgens klikt u achter betreffende bestelling op "bekijken". In het volgende scherm kunt u uw betaling opnieuw uitvoeren.
U kunt uw afgebroken betaling evt. ook per bankoverschrijving of internetbankieren verrichten. Deze betalingen kunnen 1 - 3 dagen onderweg zijn voordat wij deze hebben ontvangen. Hier dient u uiteraard rekening mee te houden.
Heeft u oorspronkelijk voor een betaalwijze gekozen en wilt u toch een andere betaalmethode gebruiken, dan kunt u als bovenstaand ook uw bestelling bekijken en de betaalmethode alsnog aanpassen en uw betaling uitvoeren.
3.6 Andere naam ontvanger bij overschrijving?
Indien u uw betaling doet middels een overschrijving per internetbankieren, ziet u dat de tenaamstelling van ons rekeningnummer staat op "Phocas". Dat is juist; Phocas is de overkoepelende naam van ons bedrijf waaronder onze webshops vallen.
3.7 Ik kan het gewenste aantal niet bestellen
Wanneer u van een bepaald product méér wenst te bestellen dan wij op dat moment op voorraad hebben, dan kunt u niet meer dan het op voorraad zijnde aantal bestellen. Bij het ophogen van het aantal in de winkelwagen, stopt het bij het maximum aantal te bestellen van dat product.
Wanneer een product tijdelijk niet op voorraad is, zal het product niet vertoond worden in de shop. In principe zijn de bestelde producten dus altijd op voorraad als u deze in de shop kunt bestellen.
3.8 Moet ik een account hebben om te kunnen bestellen?
U hoeft NIET een account aan te maken voordat u kunt bestellen. Wanneer u de gewenste artikelen in uw winkelwagentje heeft gedaan en wilt bestellen, klikt u op "Bestelling afronden". Op dat moment heeft u de keuze om een account aan te maken (registreren), of dat u als "gast" wilt bestellen. Uiteraard dient u bij beide opties daarna uw adresgegevens etc. te vermelden, echter zodra u zich heeft geregistreerd, hoeft u bij eventuele vervolgbezoeken niet alles wederom in te voeren.
4 Verzending / Levering
4.1 Kan ik mijn bestelling ook op een pakketpunt afhalen?
U kunt tijdens het afronden van uw bestelling een verzendoptie kiezen, waarbij u uw bestelling zelf afhaalt bij een afhaalpunt van DHL. Zodra u daarvoor kiest, worden er enkele mogelijke afhaalpunten getoond waaruit u de gewenste kunt selecteren. Zodra uw bestelling daar is bezorgd ontvangt u daarvan een e-mail.
4.2 Hoe snel heb ik mijn spullen in huis?
Wij verzenden uw bestelling binnen 0-2 werkdagen na ontvangst van uw betaling. U heeft de artikelen derhalve altijd binnen 3 dagen in huis. Zodra wij uw bestelling bij PostNL of DHL hebben aangeboden, ontvangt u de track&trace-code per e-mail.
Heeft u uw bestelling binnen 3 dagen nodig, neem dan voor de zekerheid telefonisch contact met ons op, zodat u er zeker van bent dat uw bestelling tijdig geleverd wordt.
4.3 Moet ik thuis zijn om de goederen aan te nemen?
Cristallo verzendt alle bestellingen per PostNL of DHL. Zij bezorgen van dinsdag t/m zaterdag, normaliter 1 dag nadat wij het pakket bij hun hebben aangeboden.
U hoeft niet speciaal aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. In bijna alle gevallen proberen PostNL en DHL, bij afwezigheid van u, het pakket bij één van de buren af te geven.
Mochten zij het pakket nergens aan kunnen bieden, dan wordt uw pakket max. 7 dagen bewaard bij het dichtstbijzijnde Afhaalpunt van PostNL resp. DHL, waar u uw pakket op kunt halen. Uiteraard ontvangt u van hun een bericht op welk afhaalpunt uw pakket ligt.
Let op: per 1 juli 2022 stopt PostNL géén briefje meer in de brievenbus als zij het pakket niet bij u hebben kunnen afgeven. Gelieve middels onderstaande track&tracecode te checken waar het pakket is afgegeven of op welke locatie het afgehaald kan worden.
4.4 Zijn de verzendkosten per pakketje of per bestelling?
De verzendkosten zijn per bestelling:
a) Verzendkosten Nederland:
Bij bestellingen tot € 70,00 wordt € 6,95 verzendkosten in rekening gebracht.
Bestellingen vanaf € 70,00 worden gratis naar u verzonden.
b) Afleveradressen binnen België, Luxemburg en Duitsland:
Bij bestellingen tot € 70,00 wordt € 9,99 verzendkosten in rekening gebracht.
Bij bestellingen vanaf € 70,00 wordt € 5,00 verzendkosten in rekening gebracht.
4.5 Kan ik ook op een vakantie-adres laten bezorgen?
Wij kunnen uw bestelling naar uw vakantie-adres sturen. Informeer wel van tevoren bij het vakantiepark of dat bij hun is toegestaan en vraag naar het exacte afleveradres. Licht ze, na uw bestelling, even in wanneer het pakket zal worden bezorgd (zie hiervoor het track&tracebericht dat u ontvangt na verzending door ons).
4.6 Wie bezorgt mijn bestelling?
Wij maken gebruik van verzending per PostNL en DHL.
4.7 Kan ik ook afhalen bij jullie?
U kunt ook artikelen afhalen op ons eigen adres in Tilburg, echter alléén op afspraak.
U dient uw bestelling via de webshop te plaatsen zodat we deze van tevoren klaar kunnen zetten voor u. Bij uw bestelling kunt u aangeven dat u het komt afhalen in Tilburg. Uiteraard zijn er dan geen verzendkosten van toepassing.
Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u binnen 1 dag reactie van ons om een afhaalmoment af te spreken.
Indien u er voor kiest om te betalen bij afhalen, dient u er rekening mee te houden dat u bij ons niet kunt pinnen. Betaling dient dan dus contant te geschieden.
5 Over Cristallo
5.1 Hoe lang bestaat Cristallo al?
Cristallo bestaat in de huidige vorm sinds januari 2007 met Nederland en België als richtmarkten.
In 2010 volgde de uitbreiding naar Duitsland, in 2011 werd het assortiment uitgebreid met kralenplanken.
2016 was het jaar dat de webshop met complete mozaïekpakketten, óók voor volwassenen, startte: www.mozaiekpakket.nl.
In 2020 zijn we gestart met www.patronenkleuren.nl, een creatieve webshop met Zentangle-patronen om in te kleuren.
5.2 Heeft Cristallo ook een winkel die ik kan bezoeken?
Cristallo is enkel een webwinkel (uiteraard kunnen bestellingen wel afgehaald worden op afspraak). Mede daardoor kunnen wij de prijzen ook laag houden. Door onze unieke samenstelling zijn wij ook niet gebonden aan vastgestelde adviesprijzen van leveranciers.
5.3 Waar vind ik reviews over jullie?
Alle klanten ontvangen 1-2 weken na hun bestelling een verzoek om een review te geven. Dit loopt via Webshop Keurmerk waar wij bij aangesloten zijn.
Alle verzamelde reviews over Cristallo vindt u onder deze link.
6 Routebeschrijvingen
6.1 Routebeschrijvingen
Indien u uw bestelling bij ons ophaalt, kunt u uit onderstaande routebeschrijvingen kiezen.
Ons adres is:
Voormolenerf 7, 5012 HR, Tilburg
Voor uw gemak hierbij ook onze telefoonnummers: 013-4553960 / 06-20848755
Routebeschrijving vanuit 's-Hertogenbosch:
* Volg de N65 richting Tilburg
* Neem afslag Tilburg-Noord / Efteling
* Stoplichten rechtsaf, de rondweg op
* Bij stoplichten direct ná BP-pomp linksaf richting Tilburg-Noord
* Volgende stoplichten rechtdoor
* 2e weg rechtsaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.
Routebeschrijving vanuit Eindhoven:
* Volg de A58 richting Tilburg
* Neem afslag Tilburg-Noord / Efteling
* Einde afslag draait u de rondweg op
* Bij stoplichten direct ná BP-pomp linksaf richting Tilburg-Noord
* Volgende stoplichten rechtdoor
* 2e weg rechtsaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.
Routebeschrijving vanuit Waalwijk:
* Volg de N261 richting Tilburg
* Rijd door tot 1e grote kruispunt in Tilburg, linksaf richting Tilburg-Noord (Heikantlaan)
* Na enkele kilometers volgt een flauwe bocht naar links (let op: 2 flitskasten!). Ná deze bocht, 2e weg linksaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.
Routebeschrijving vanuit Tilburg (Reeshof):
* Langs Hornbach, over industrieterrein Kraaiven, richting Tilburg-Noord . Steek de midden-Brabantweg over richting Tilburg-Noord (Heikantlaan)
* Na enkele kilometers volgt een flauwe bocht naar links (let op: 2 flitskasten!). Ná deze bocht, 2e weg linksaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.
7 Klachten / Retour sturen
7.1 Hoe kan ik het beste mijn klacht kenbaar maken?
Uiteraard proberen wij onze diensten naar behoren te doen. Vervelend als er dan toch iets niet goed mocht gaan.
Mocht u een klacht over onze diensten / producten hebben, meld deze dan z.s.m. per e-mail aan ons. Mocht u liever persoonlijk contact hebben, dan kunt u ook bellen met ons algemene telefoonnummer.
Onze medewerkers bekijken uw melding en er wordt direct naar een oplossing gezocht.
Onze gegevens:
E-mail: [email protected]
Telefoon: 013-4553960
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging of bieden we direct een oplossing. Afhankelijk van het soort probleem zal dit per e-mail of telefonisch gebeuren.
Wij zullen uw klacht binnen 3 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
7.2 Herroepingsrecht
Heeft u uw aankoop reeds ontvangen, maar wilt toch nog afzien van de koop, dan dient u binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons per e-mail te melden. Vervolgens dienen de producten binnen 14 dagen aan ons retour gezonden te worden.
Na ontvangst van de retouren, worden de aankoopkosten, incl. evt. verzendkosten voor het verzenden naar u toe, gecrediteerd en binnen 3 werkdagen aan u overgemaakt.
Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, wijzen wij u op het herroepingsformulier op de laatste pagina van onze
algemene verkoopvoorwaarden. Gemakshalve vermelden wij hieronder de voorwaarden m.b.t. herroepingsrecht, zoals die ook vermeld staan in de Algemene voorwaarden:
Artikel 9 – Verplichtingen van Cristallo bij herroeping
- Als Cristallo de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- Cristallo vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Cristallo in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Cristallo aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- Cristallo gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Cristallo de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.